info@basisschool-kaz.be

het gebouw.

Op het gelijkvloers kom je binnen in een open atrium, een veelzijdige ruimte waar leerlingen gezamenlijk aan projecten werken, hun middagpauze nemen of gezellig samenzitten tijdens een vrij moment. Naast het atrium vinden we het teatro, een grote ruimte met trappen die door zijn vele zitplaatsen kan gebruikt worden als lesruimte, maar evengoed dient voor het opvoeren van een toneelstuk of het bekijken van een film of documentaire. Het atrium en het teatro zijn dé centrale ontmoetingsplaats voor leerlingen binnen onze school. Op deze verdieping bevindt zich ook de kleuterunit met onder meer een eigen speelplaats, nestruimte en een jungle gym. Verder is er een sportzaal en moderne didactische keuken.
De eerste verdieping is ingericht voor leerlingen van het 1ste tot en met het 6de leerjaar, met 2 afzonderlijke units voor het 1e tot 3e en het 4e tot 6e leerjaar, het klein atrium, een crea zone en onze bibliotheek. Op de 2de verdieping kunnen leerlingen van de 1ste graad secundair onderwijs aan de slag.Naast open werkruimtes, stille werkhubs en instructielokalen is er ook een parlement, een studio en een muziekklas aanwezig. Elke ruimte is doordacht en efficiënt ingericht met veel aandacht voor warme, speelse materialen, mooie kleuren en er zijn hoge eisen op het vlak van akoestiek.
translate