info@basisschool-kaz.be

het gebouw.

Op het gelijkvloers kom je binnen in een open atrium, een veelzijdige ruimte waar leerlingen gezamenlijk aan projecten werken, hun middagpauze nemen of gezellig samenzitten tijdens een vrij moment. Naast het atrium vinden we het teatro, een grote ruimte met trappen die door zijn vele zitplaatsen kan gebruikt worden als lesruimte, maar evengoed dient voor het opvoeren van een toneelstuk of het bekijken van een film of documentaire. Het atrium en het teatro zijn dé centrale ontmoetingsplaats voor leerlingen binnen onze school. Op deze verdieping bevindt zich ook de kleuterunit met onder meer een eigen speelplaats, nestruimte en een jungle gym. Verder is er een sportzaal en moderne didactische keuken.

de kleuterklassen.

Op het gelijkvloers, naast de glijbaan, bevindt zich de kleuterunit. Voor onze allerkleinsten is alles binnen handbereik, open ruimtes met een kampvuur per klas, een ingerichte jungle gym, een nestruimte voor rustmomenten, een crea zone voor creatieve uitspattingen en ook kleutertoiletten die rechtstreeks toegankelijk zijn zonder dat de kinderen de unit moeten verlaten. De peuters en kleuters beschikken over een eigen, unieke afgesloten speelplaats met speelheuvels in zacht rubber en een buitenklas in een groene omgeving. De grote open ruimte van de kleuterunit zorgt ervoor dat de jongste en oudste kleuters samen spelen, voor elkaar zorgen en van elkaar leren.

de lagere school.

We combineren binnen onze onderwijsvorm het beste van twee werelden: traditie en innovatie. Kennis en vaardigheden brengen we op een gestructureerde manier aan, met dag- en weekplanningen, om de opgedane kennis en vaardigheden bij nieuwe opgaven in de praktijk te brengen. Zo stomen wij onze leerlingen van vandaag klaar voor de uitdagingen van morgen.

de buitenruimte.

De speelstraat loopt door, in én over het gebouw. Aan de voorzijde van het gebouw bevindt zich een verharde speelplaats voor leerlingen van de lagere school met ruimte voor voetbal, basket en ping pong. Er is ook een trappen-zone om te zitten, te spelen of te lunchen en een speelboom met aanpalend een groene weide. De speelstraat loopt als het ware verder door het gebouw via het atrium naar de afzonderlijke speelplaats voor de peuters en kleuters. Hier vindt men speelheuvels uit zacht rubber, een buitenklas en speel- en spelmateriaal waarmee de allerkleinsten zich kunnen uitleven.

de crearuimte.

Op het eerste verdiep, naast het klein atrium, bevindt zich de crea ruimte. Leerlingen vinden hier al het materiaal om creatief aan de slag te gaan.

de LIST bib.

Op de gang die unit 2 en unit 3 verbindt zien we de LIST-bibliotheek staan. Onze school bouwt aan een bibliotheek met een gevarieerd aanbod aan boeken voor het LIST-project (Lezen IS Top).

de muziekklas.

Op tweede verdiep vinden we de muziekklas. Leerlingen hebben hier de ruimte om zich muzikaal te ontplooien.

de sportzaal.

Naast een grote sporthal op de campus site beschikken we in het gebouw zelf over een eigen sportzaal. De sportzaal bevindt zich op de benedenverdieping en heeft een eigen materiaalruimte en kleedkamers. Naast een eigen sportzaal voor binnensporten is er ook een groot grasveld voor buitensporten en een Finse piste voor loopoefeningen.
translate